دستورالعمل ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد نا پیوسته سال 1402(21 شهریور)

11 09 2023 21:15

کد خبر : 9272321

تعداد بازدید : 112

ضمن تشکر و قدردانی از تلاش همکاران محترم در امور مربوط به ثبت نام، به پیوست دستورالعمل شماره ۵۲۶۸۳ مورخ ۱۴۰۲/۶/۱۴ سازمان سنجش آموزش کشور، در خصوص پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ دانشگاه تهران، به همراه راهنمای ثبت نام الکترونیکی (غیرحضوری) و حضوری کلیه ضمائم مربوط جهت استحضار و دستور اقدام لازم ارسال می‌گردد.

از آنجا که رعایت دقیق مقررات و دستور العمل ثبت نام دارای اهمیت و حساسیت فراوانی می‌باشد، خواهشمند است دستور فرمایند کارشناسان ذیربط نسبت به مطالعه واجرای دقیق مفاد دستور العمل و راهنمای ثبت نام اقدام نمایند.

بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده این مدیریت با مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی و سایر واحدهای مربوط، ثبت نام پذیرفته شدگان از طریق ورود به سامانه reg.ut.ac.ir انجام می‌پذیرد و پیش بینی‌های لازم به منظور ساده سازی مراحل، دستیابی سریع به مقررات و نکات مهم و اطلاع رسانی الکترونیکی در مراحل ثبت نام، برنامه ریزی شده است.‌‌‌‌‌‌‌

یادآوری نکات مهم:

-دریافت اصل مدرک تحصیلی مقطع قبلی (دانشنامه- گواهی موقت) در روز ثبت نام حضوری الزامی است و آن واحد موظف به دریافت اصل مدرک تحصیلی دانشجو بوده و صرفاً پس از تکمیل فرایند فارغ التحصیلی و تسویه حساب کامل دانشجو، مجاز به تحویل اصل مدرک تحصیلی مقطع قبلی به دانشجو می باشد.

-دانشجویان سال آخر و دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته که از تاریخ ۳۱/‏۰۶/‏۱۳۸۶‬ به بعد فارغ التحصیل شده‌اند در صورتی که معدل مدرک کارشناسی آنان کمتر از ۱۲ باشد مجاز به ثبت نام نمی‌باشند.

- دانش آموختگان قطعی سال‌های قبل با فرم معدل سازمان سنجش آموزش کشور نمی‌توانند ثبت نام نمایند و باید مدرک معتبر (طبق دستورالعمل) ارائه نمایند.

دانش آموختگان قطعی سال‌های قبل با فرم معدل سازمان سنجش آموزش کشور نمی‌توانند ثبت نام نمایند و باید مدرک معتبر (طبق دستورالعمل) ارائه نمایند. در خصوص آن دسته از نو دانشجویانی که طبق دستورالعمل مجاز به ثبت نام با ارائه فرم مخصوص میانگین دانشجوی سال آخر در ثبت نام الکترونیکی وحضوری می باشند، لازم است کارشناسان محترم در سامانه جامع آموزش در باکس مربوط به پذیرش نهایی درآیتم مربوط به فرم میانگین معدل "دریافت شده" ثبت نمایند. پس از تایید نهایی از طریق گزارش ۲۲۱ فهرست دانشجویانی که دارای مدرک تحویل شده فوق که دارای کد ۱۹۹ می باشد را از سیستم استخراج و تا پایان نیمسال ۱_ ۱۴۰۲ اصل گواهی موقت مقطع قبلی را از دانشجویان اخذ و در پرونده الکترونیکی بارگذاری نمایند.

- بر اساس مصوبه سال ۱۳۹۱ شورای منتخب دانشگاه اخذ مدارک  شناسایی (شامل؛ تصویر کارت ملی و شناسنامه و عکس و غیره)و تشکیل پرونده فیزیکی بابت آنها به هیچ وجه مجاز نمی‌باشد.

- مدارک تحصیلی و اصل نامه‌های اداری اخذ شده باید در ««زونکن ویژه مدارک ثبت نام»» نگهداری شود.

- ثبت نام کارکنان دولت، پرسنل آموزش و پروش و پرسنل و شاغلین نیروهای نظامی، انتظامی، سپاه پاسداران انقلا ب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی و… باید با ارائه نامه موافقت با ادامه تحصیل بدون قید وشرط وطبق مقررات مربوط انجام شود. اصل نامه‌های ارائه شده توسط پذیرفته شدگان در رابطه با موارد مختلف (شامل؛ بورسیه، حوزه علمیه، نظام وظیفه، ترخیص از خدمت نظام و…) اخذ گردد.

- کلیه پذیرفته شدگان جدیدالورود مشمول خدمت نظام وظیفه ، موظف هستند بلافاصله پس از ثبت نام ،جهت درخواست معافیت تحصیلی برای ادامه تحصیل به سامانه وظیفه عمومی ناجا(epolice.ir) قسمت خدمات وظیفه عمومی –خدمات اینترنتی وظیفه عمومی مراجعه نمایند (با درج کد ۶ رقمی (شناسه اینترنتی) نام دانشگاه – پردیس / دانشکدگان / دانشکده محل تحصیل و رشته در سامانه مذکور) سپس تایید معافیت تحصیلی خود را از واحد محل تحصیل پیگیری نمایند. ثبت نام دانشجوی مشمول خدمت نظام وظیفه در نیمسال بعدی منوط به وصول معافیت تحصیلی از سازمان وظیفه عمومی ناجا می باشد.

- تاییدیه تحصیل مقطع قبلی باید با روش اعلام شده از طریق سامانه استعلام وزارت علوم وتحقیقات و فناوری درخواست و دانشجو موظف به پیگیری تا وصول آن می‌باشد.

-ضروری است اسامی پذیرفته شدگانی که جهت ثبت نام مراجعه نکرده اند با ذکر رشته و شماره دانشجویی جهت اعلام به سازمان سنجش آموزش کشور قبل از تاریخ ۱۴۰۲/۶/۳۰ به اداره کل خدمات آموزشی دانشگاه ارسال شود. مسئولیت عواقب ناشی از عدم ارسال به موقع به عهده آن واحد می باشد

- لازم است کارشناسان محترم از طریق پردازش دانشجو- پذیرش غیر حضوری- استعلام-استعلام اطلاعات دانشجو- در خصوص لینک های استعلام اطلاعات ثبت احوال، دریافت عکس، استعلام نظام وظیفه و استعلام سوابق تحصیلی وزارت علوم تحقیقات وفناوری را از طریق پردازش ۲۰۶۷۰ اقدام نمایند.

- پس از چاپ کارتهای دانشجویی توسط امور دانشجویی دانشگاه، مراتب جهت تحویل کارتها، از طریق امور مذکور اطلاع رسانی خواهد شد.

- لازم است اطلاعات خواسته شده در جدول مغایرت معدل (پیوست) طبق دستورالعمل سازمان سنجش آموزش کشور (معدل مندرج در مدرک متقاضی کمتر از معدل ثبت شده در فایل اطلاعات یا مغایرت نام موسسه محل اخذ مدرک کارشناسی) تکمیل و تا تاریخ ۱۴۰۲/۷/۴ جهت ثبت در سامانه آن سازمان به این اداره کل ارسال گردد.بدیهی است در صورت عدم ارسال به موقع پاسخگویی به مراجع ذیصلاح به عهده آن واحد خواهد بود.

 

 

برچسب